Deklaracja dostępności
Powiat Ostrołęcki - Starostwo Powiatowe w Ostrołęce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.powiatostrolecki.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Maciej Socha — email: maciej.socha@powiatostrolecki.pl lub telefonicznie 29 764 36 45 wew. 133 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: pl. gen. J. Bema 5, 07-410 Ostrołęka,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
-
1. Budynek na Placu Bema 5:
Do budynku prowadzą 2 wejścia:
- pierwsze od strony placu generała Józefa Bema 5 - wejście główne, do którego prowadzą schody o trzech stopniach, nie ma podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- drugie z tyłu budynku od strony parkingu, na który wchodzi się od ul. Kilińskiego - wejście przystosowane do wjazdu na wózku inwalidzkim oraz dla osób chcących wejść z wózkiem dziecięcym,
-
Nad wejściem głównym oraz wejściem dla osób niepełnosprawnych nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku bark dostępności architektonicznej, nie ma windy - urzędnik w razie potrzeby schodzi do petenta na parter.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niedowidzących.
2. Budynek przy ul. Gen. Fieldorfa "Nila" 15:
Wejście od strony od strony ul. gen. A. E. Fieldorfa "Nila" 15.
Przed drzwiami wejściowymi jest dwadzieścia stopni oraz jest zamontowana platforma dźwigowa dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
Dostępność tylko na parterze (brak windy) - w razie potrzeby urzędnik schodzi do petenta na parter.
Nad wejściem głównym nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze (wejście do budynku przy garażach).
Przed budynkiem od strony wejścia głównego wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niedowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak dostępności tłumacza języka migowego.
Brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Występuje możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Brak pętli indukcyjnych.
Brak oznaczeń w alfabecie Braille'a